Комп'ютерна
діагностика - це сучасний напрямок технічної діагностики автомобілів, який
вивчає методи і засоби діагностики комп'ютерних систем сучасних автомобілів.
На
сучасних автомобілях можуть використовуватись десятки різноманітних
комп’ютерних систем: системи керування бензиновими, дизельними та тазовими
двигунами; системи електронного керування коробками перемикання передач;
антиблокувальні гальмівні системи (АВS);
системи керування тяговим зусиллям (АSR); протибуксувальні системи (ТSC), системи стабілізації руху
автомобіля (ЕSР);
системи керування подушками безпеки (Airbag), системи клімат-контролю (Climatronic) та багато інших.
При
виявленні підсистемами діагностики дефектів і збоїв у функціонуванні
автомобільних електронних систем відповідна інформація зберігається у
спеціальних ділянках пам’яті блоків керування. При діагностиці автомобіля
інформація, збережена в пам’яті блоків керування, зчитується за допомогою
спеціального інтерфейсу, що забезпечує швидкий і надійний пошук та усунення
несправностей. Таким чином, другій розділ конспекту лекцій присвячений способам
зчитування даних та обміну інформацією між комп'ютеризованим діагностичним
обладнанням та блоками керування автомобільних електронних систем.
Інтегровані
в блоках керування автомобільних електронних систем підсистеми діагностики
являються в даний час стандартним компонентом електронних автомобільних систем.
Алгоритми контролю підсистем діагностики перевіряють вхідні і вихідні сигнали
електронних компонентів при експлуатації автомобіля. Крім того, вся система
перевіряється па наявність збоїв в роботі і похибок.
Техобслуговування автомобіля стало
залежати від наявності адаптера для діагностики автомобілів.
Існує кілька типів сканерів:
· дилерські сканери - типу VAS5054A + OKI мають
можливість працювати з конкретною маркою автомобіля або за кількома
спорідненими». В них реалізований широкий набір функцій і передбачена так звана
керована діагностика. Це означає, що сканер здатний не тільки видавати код
помилки і місце її появи. Він веде діагноста за певним алгоритмом, видаючи
можливі причини помилки і варіанти вирішення проблеми.
- мультимарочные сканери
типу автономный сканер Launch працюють з цілим «автопарк», що є основною їх
перевагою. Виробники автомобілів використовують різні протоколи обміну
інформацією та різну конфігурацію діагностичних рознімань. Особливість
мультимарочников в тому, що вони підтримують відразу кілька протоколів і
забезпечуються набором кабелів-адаптерів.
· універсальні сканери – найпоширеніші серед
більшості автолюбителів типу OBD2 ELM327 v2.1 Bluetooth mini. Вони являють собою роз’єм для підключення до
діагностичної колодки в автомобілі і додаток на телефон. За допомогою сканера і
телефону можна легко перевіряти, чи скидати помилки двигуна, а також виконувати
інші сервісні функції машини. На серйозній функціонал такий авто сканер не розрахований.
Функціонал сканерів по кожній марці обмежений.
Наприклад, мультимарочники практично «не вміють» перепрограмувати ЕБУ і не
пристосовані до адаптації виконавчих механізмів. Вони не мають опцій веденої
діагностики, тобто просто видають код помилки і місце її виникнення. Щоб
усунути проблему технікам необхідно скористатися спеціальними довідниками,
расшифровывающими код, а потім самостійно знайти вихід.
Немає коментарів:
Дописати коментар